+48 86 217 64 18
Czynny w godz. pracy kancelarii

e-mail:

• Pielgrzymka do Łagiewnik
Przekazanie relikwii św. Siostry Faustyny

Powiększ!

W dniach 13-14 września br. wyjechaliśmy z naszej parafii na dwudniową pielgrzymkę do Łagiewnik, Krakowa, Kalwarii Zebrzydowskiej i Wadowic.

Była to „nadzwyczajna pielgrzymka”. Wraz z księdzem proboszczem jechaliśmy do Sanktuarium Miłosierdzia Bożego po relikwie św. Siostry Faustyny Kowalskiej. Sekretarki Pana Jezusa.

13. września ok. godz. 10.00 dotarliśmy do Krakowa Łagiewnik, gdzie miało miejsce uroczyste przekazanie relikwii św. Siostry Faustyny Kowalskiej na ręce ks. Piotra Mazurka naszego proboszcza. Słowo podziękowania w imieniu naszej wspólnoty wygłosił wójt gminy Mariusz Soliwoda. Uczestniczyliśmy też w prelekcji przygotowanej dla nas przez jedną z sióstr, która przybliżyła nam dzieło życia św. Faustyny. To wydarzenie miało swoją głęboką wymowę, która zapisała się w naszych sercach.

Następnie udaliśmy się do Krakowa, zwiedzając Katedrę Wawelską, szczególnego miejsca dla wszystkich Polaków. W niej dokonano 31. koronacji królów Polskich. W wawelskich kryptach znajdują się groby prawie wszystkich królów od Władysława Łokietka do Augusta III oraz wybitnych rodaków.

Pani przewodnik oprowadziła nas po dziedzińcu wawelskim, opowiadając nam ciekawe anegdoty i przybliżając historię tego pięknego miejsca. Ze wzgórza wawelskiego udaliśmy się na Franciszkańską 3, gdzie znajduje się słynne okno papieskie, z którego papież pozdrawiał, błogosławił i rozmawiał z młodzieżą w czasie wszystkich swoich wizyt. Na drodze naszego zwiedzania była też Katedra Mariacka i Rynek Krakowski. Po dniu pełnym wrażeń pojechaliśmy na nocleg. Następnego dnia wczesnym rankiem po śniadaniu udaliśmy się do Sanktuarium Pasyjno-Maryjnego oo. Bernardynów w Kalwarii Zebrzydowskiej. Tam zapoznaliśmy się z historią klasztoru i Bazyliki Matki Boskiej Anielskiej. W jednej z bocznych kaplic Sanktuarium umieszczony jest cudowny wizerunek Matki Bożej Kalwaryjskiej. Wokół w lasach, znajdują się kaplice i krzyże przydrożne, tworzące dróżki Pana Jezusa i dróżki Matki Boskiej. Tam też odprawiliśmy Drogę Krzyżową, która napełniła nas nowymi duchowymi siłami.

Przy pięknej pogodzie odwiedziliśmy Wadowice, rodzinne miasto naszego Wielkiego Papieża - ostatni etap naszej podróży.

Pobyt w domu rodzinnym Karola Wojtyły - muzeum, które jest nowoczesną multimedialną wystawą, pozwolił nam nie tylko poznać lub na nowo odkryć życie św. Jana Pawła II, jego działalność i nauczanie, ale zabrał nas w podróż w czasie. Powierzchnia muzeum usytuowana jest na czterech kondygnacjach budynku, została podzielona na szesnaście stref, które prowadzą śladami życia Karola Wojtyły. Najważniejszą strefą - sercem muzeum jest mieszkanie Wojtyłów, w którym Karol przyszedł na świat i przeżył 18 lat. Duże wrażenie na naszej grupie zrobiła strefa związana z zamachem na życie papieża; surowe wnętrze oraz ciemne barwy wprowadziły nas w nastrój wydarzeń z 13. maja 1981r, kiedy to na Placu św. Piotra, papież Jan Paweł II miał paść ofiarą zamachu. Pistolet z którego strzelał zamachowiec można zobaczyć w szklanej gablocie umieszczonej w podłodze.

W czasie wolnym indywidualnie nawiedziliśmy Bazylikę Ofiarowania N.M.P. w której Karol Wojtyła był ochrzczony, następnie udaliśmy się na obiad, a spacerując po wadowickim rynku nie mogliśmy nie skosztować „papieskich kremówek”.